Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
сподели този Статия
X

Бременност: седмица 22

(0 отзиви)

Ако можете да погледнете вътре, ще видите, че бебето ви смуче палеца си и рефлексът му за смучене се усъвършенства. Това е начинът, по който природата го подготвя за процеса на кърмене след раждането. Прочетете повече за тази седмица.

четвъртък, март 29, 2018

РАЗВИТИЕ НА БЕБЕТО

Цветът на очите на бебето ви се определя около седмица 22: ирисите му започват да получават своя пигмент, въпреки че очите му остават затворени. Но няма да знаете цвета на очите му до няколко седмици след раждането - много бебета изглеждат със сини очи при раждането, истинският оттенък става очевиден няколко седмици по-късно. В момента кожата му изглежда доста набръчкана, въпреки че е станала по-плътна и не е чак толкова прозрачна. Тялото на бебето е покрито с мазна защитна обвивка, наречена верникс казеоза, която се отделя от мастните жлези. Не се притеснявайте, тя ще изчезне!

ВАШЕТО ТЯЛО

Вашят корем става все по-голям. Тъй като бебето и всичко около него расте и става все по-тежко ще усещате все повече напрежение в гърба. Важно е, когато седите, стойката ви да бъде възможно най-изправена. Можете да се упражнявате, като опитате да балансирате книга на главата си. Когато вървите или стоите не позволявайте на таза ви да бъде в позиция по-наред от тялото, това ще облекчи напрежението на гръбнака. Ако ви се налага да седите твърде дълго, може да сложите малка възглавница зад гърба си, за да поддържате изправена стойката си. Това е времето да подобрите позата си: гърбът ви ще ви бъде "благодарен" по-късно.

ХРАНЕНЕ

Не пренебрегвайте наличието на нишестета във вашата храна. Противно на общото вярване, те не ви правят дебели. Тези "бавно изгарящи" въглехидрати ще ви позволят да се почувствате по-силни и да обърнете гръб на апетита ви към сладкото. Те също така ви дават енергия, важна за вас и бебето. Ако трябва да контролирате теглото си, обърнете внимание на количеството и начина на приготвяне на храната. Избягвайте в ястията ви да има излишък от мазнини или маслени сосове. Хранителните продукти с нишесте са картофи, хляб, макаронени изделия, ориз, киноа и грис, както и бобови растения (боб, леща и др.) и почти всички те имат пълнозърнест вариант, който е за предпочитане.

СЪВЕТИ

Много от жените се притесняват докато са бременни дали са в границите на нормалните норми относно килограмите – дали са наддали достатъчно, прекалено много или прекалено малко. При всяка жена нарастването на теглото варира различно. Въпреки че само вашият лекар може да ви посъветва за най-здравословното тегло за вас, общите граници са: ако жената е с "нормално" тегло преди бременността наддаването с 8-14 кг е в нормите. Наддаването на тегло се счита за нормално, ако отговаря на следните критерии: от 1,4 до 1,8 кг през първото тримесечие и с около 0,5 кг седмично през второто тримесечие, което за двете тримесечия е приблизително около 6 кг. След това е добре наддаването да продължи с около 0,5 кг на седмица през седмия и осмия месец. А през деветия месец от бременността да падне до 0,5-1 кг, или общо 5 кг през последното тримесечие. Но както винаги, не забравяйте, че всеки случай е индивидуален!

Прочетете повече

Изберете конкретна седмица

Присъединете се към клуб "Моите първи 1000 дни"

Съвети за родители само на един клик!

  • Научете повече за храненето на детето
  • Изпробвайте практически апликации
  • Получете бързо помощ и отговори на вашите въпроси

Нека да започнем!

Отзиви за статията

0 отзиви