Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
сподели този Статия
X

Бременност: седмица 22

(0 отзиви)

Ако можете да погледнете вътре, ще видите, че бебето ви смуче палеца си, а рефлексът му за смучене се усъвършенства. Това е начинът, по който природата го подготвя за процеса на кърмене след раждането. Прочетете повече за тази седмица.

четвъртък, март 29, 2018

РАЗВИТИЕ НА БЕБЕТО

Цветът на очите на бебето ви се определя около седмица 22: ирисите му започват да получават своя пигмент, въпреки че очите му остават затворени. Но няма да знаете цвета на очите му до няколко седмици след раждането - много бебета изглеждат със сини очи при раждането, истинският оттенък става очевиден само няколко седмици по-късно. Кожата му изглежда доста набръчкана, въпреки че се е сгъстила и е по-малко прозрачна. То е покрит с мазна защитна обвивка, "vernix", която се отделя от мастните жлези. Не се притеснявайте, тя ще изчезне!

ВАШЕТО ТЯЛО

Вашето бебешко коремче става все по-голямо. Тъй като бебето и всичко, обкръжаващо го, расте и става по-тежко, толкова повече ще усещате напрежение в гърба ви. Важно е да седнете и да стоите възможно най-изправена. Можете да практикувате това, като се опитвате да балансирате книга на главата си, като модел. Не позволявайте на таза да се върти напред докато вървите или стоите. Можете да сложите малка възглавница зад гърба си, за да поддържате изправената си стойка, ако седите дълго време. Това е времето да наблюдавате позата си: гърбът ви ще ви благодари за това по-късно.

ХРАНЕНЕ

Не пренебрегвайте нишестета във вашата храна. Противно на общото вярване, те не ви правят дебел. Тези "бавно изгарящи" въглехидрати ще ви позволят да се почувствате по-силни и да обърнете гръб на апетита ви към сладкото. Те също така ви дават енергия, важна за вас и вашето растящо бебе. Ако сте били посъветвани да контролирате теглото си, трябва да обърнете внимание на количествата, както и за начина на приготвяне. Уверете се, че те не са придружени от излишък от мазнини или маслени сосове. Хранителните продукти на скорбялата включват картофи, хляб, макаронени изделия, ориз, киноа и грис, както и бобови растения (боб, леща и др.), А повечето се предлагат в цяла зърнена версия, която е за предпочитане.

СЪВЕТИ

Много от жените си задават въпроса докато са бременни дали са в правилните норми относно килограмите – дали са наддали достатъчно килограми, прекалено много или не достатъчно. Нарастването на теглото варира различно за всяка жена. Въпреки че само вашият лекар може да ви посъветва за най-здравословното тегло, което е подходящо за вас. Общите препоръки показват, че жените, които започват с "нормално" тегло преди бременността, получават между 5 и 7 кг през бременността си. Натрупването на тегло се счита за нормално, ако отговаря на следните критерии: вие получавате от 1,4 до 1,8 кг през първото тримесечие и с около 0,5 кг седмично през второто тримесечие, което за двете тримесечия е приблизително около 6 кг. След това е добре наддаването да продължи с около 0,5 кг на седмица през следващите седми и осми месец. А през деветия месец от бременността да падне до 0,5-1 кг, или общо 5 кг през последното тримесечие. Но, както винаги, не забравяйте, че всеки случай е различен!

Прочетете повече

Изберете конкретна седмица

Присъединете се към клуб "Моите първи 1000 дни"

Съвети за родители само на един клик!

  • Научете повече за храненето на детето
  • Изпробвайте практически апликации
  • Получете бързо помощ и отговори на вашите въпроси

Нека да започнем!

Отзиви за статията

0 отзиви