Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
сподели този Статия
X

Бременност: седмица 11

(0 отзиви)

Ако можете да погледнете отвътре, ще видите меко мъхче, което се развива върху веждите на бебето и над устните му. Не се притеснявайте, ако имате момиче! Прочетете повече за тази седмица.

четвъртък, март 29, 2018

РАЗВИТИЕ НА БЕБЕТО

Вашето бебе сега е впечатляващо с размери от 4 см дължина. Може да го сравните приблизително с размера на един домат. И това е още една заета седмица вътре във вас - първите бебешки косъмчета започват да се появяват тази седмица. Нервните клетки продължават да се размножават, дори ако за сега няма връзка между тях в мозъка. В гръбначния мозък обаче, невронните вериги започват да се поставят в и около мускулите. Това означава, че бебето ви скоро ще има рефлексни движения. И колкото и невероятно да ви се струва, започва да реагира на външни дразнения като мърда с ръчички и крачета.

ВАШЕТО ТЯЛО

Талията на панталоните ви започва да се впива и вашият нормален размер на сутиена започва да прилепва плътно. Средно теглото на майката е с около 1 до 2 килограма повече към края на първия триместър. Интересното е, че бебето поема най-малката част от увеличението на теглото. При около 10 грама тя все още е лека. По-голямата част от теглото ще бъде благодарение на разширената матка, плацентата и околоплодната течност.

ХРАНЕНЕ

За да избегнете попадането в собствената си костна маса, от съществено значение е да ядете храни, които да гарантират, че вие и вашето бебе получавате адекватен прием на калций. Млякото и млечните продукти съдържат Калций, както и някои води също са богати на Калций. Също така се среща в повечето зелени, листни зеленчуци и сусамени семена. Измислете 4 порции млечни продукти на ден и вода, богата на Калций, за да покриете нуждите си. Вашият лекар може да Ви е полезен, като ви препоръча хранителна добавка, която съдържа Калций, само за да сте сигурни, че получавате достатъчно на ден.

СЪВЕТИ

Забелязахте ли напоследък силно отбягване на някои от храните? Напълно нормално! Често по време на бременността се получава недоволство от някои видове храни и особено от тези със силни миризми, особено през първия триместър. За да избегнете това, просто изберете "подобна" храна от една и съща група храни. Така че, ако вече не можете да приемате риба, яжте пиле, шунка или друго бяло месо. Ако не можете да ядете някои зеленчуци, богати на бета-каротин, не забравяйте да компенсирате, като ядете повече плодове, богати на една и съща хранителна съставка, като например праскови и кайсии.

Прочетете повече

Изберете конкретна седмица

Присъединете се към клуб "Моите първи 1000 дни"

Съвети за родители само на един клик!

  • Научете повече за храненето на детето
  • Изпробвайте практически апликации
  • Получете бързо помощ и отговори на вашите въпроси

Нека да започнем!

Отзиви за статията

0 отзиви