Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
сподели този Статия
X

Бременност: седмица 19

(0 отзиви)

В тази седмица теглото на плода е около 335 гр - претегли грейпфрут в ръката си и ще разбереш колко тежи. И също толкова сочни! Прочетете повече за тази седмица.

четвъртък, март 29, 2018

РАЗВИТИЕ НА БЕБЕ

Относно развитието на плода се случват много неща, и въпреки че бебето ви е доста активно, също така спи много. До 20 часа на ден! Не е задължително да спазва вашия режим и може да ви събуди през нощта, когато се движи неспокойно. Опитайте се внимателно да погалите корема си и да му поговорите, това ще го успокои и може би и двамата ще можете да заспите отново. Тъй като тя/той не е много голяма/а, има много място, за да движи ръцете и краката си, да рита, да се върти и да прави салта. За да промени позицията си, то натиска краката си срещу стената на матката. Ето защо понякога виждате подутини на корема си. Не забравяйте да я докоснете, за да покажете на бебето, че сте там!

ВАШЕТО ТЯЛО

Въпреки, че вашето тяло върши своята работа почти на автопилот, все още има няколко неща, за които трябва да се погрижите. Ако все още не сте го направили, обсъдете с вашия гинеколог при следващия ви преглед как и къде искате да раждате. Болниците обикновено предлагат информационни събития за бъдещите родители, за да можете да си създадете впечатление за това място. Това може да ви помогне да направите решението по-лесно!

ХРАНЕНЕ

Месо или риба? Ако нямате проблем с теглото, можете да ядете почти всичко. Бъдете сигурни, че разнообразявате и балансирате това, което ядете и се наслаждавайте (стига да знаете, че тези храни са добре за консумиране, докато сте бременна). Ако трябва да контролирате теглото си, изберете по-леко месо, като заек, птици без кожа, и разфасовки от червено месо като пържола. Ако харесвате риба, купете си, дори и да са мастни. Тези мазнини са от съществено значение за развитието на мозъка на вашето бебе. Както вече казахме, просто не забравяйте да разнообразявате рибата. Малките риби, като сардини и скумрия, носят по-малко живак, отколкото големи риби, като например сьомга или риба тон. И всичко е за количеството. Общо 120 до 150 грама на ден е достатъчно животински протеин, за да отговори на вашите нужди.

СЪВЕТИ

Ура! Вие сте в средата на вашата бременност. Това е страхотно време да се потупате по гърба! В крайна сметка сте постигнали нещо огромно. Разбира се, както всички останали майки, имате много въпроси без отговор - например, какво се случва от този момент нататък. Ето защо си заслужава да отидете на училище за бременни. Знаейки за това, което се случва, ще ви помогне да бъдете по-сигурна в себе си. Разговорът с други майки и родители също е особено полезен.

Прочетете повече

Изберете конкретна седмица

Присъединете се към клуб "Моите първи 1000 дни"

Съвети за родители само на един клик!

  • Научете повече за храненето на детето
  • Изпробвайте практически апликации
  • Получете бързо помощ и отговори на вашите въпроси

Нека да започнем!

Отзиви за статията

0 отзиви