MyFeed Personalized Content
Бременност
Статии
Add this post to favorites

19 Гестационна седмица

В тази седмица теглото на плода е около 335 гр - претегли грейпфрут в ръката си и ще разбереш колко тежи. Прочетете повече за тази седмица.

3минути Прочети Мар. 29, 2018

РАЗВИТИЕ НА БЕБЕ

Относно развитието на плода се случват много неща, и въпреки че бебето ви е доста активно, също така и спи много. До 20 часа на ден! Не е задължително да спазва вашия режим и може да ви събуди през нощта, когато се движи неспокойно. Опитайте се внимателно да погалите корема си и да му поговорите, това ще го успокои и може би и двамата ще успеете да заспите отново. Тъй като той/тя не е много голям/а, има много място, за да движи ръцете и краката си, да рита, да се върти и да прави салта. За да промени позицията си, то натиска краката си срещу стената на матката. Ето защо понякога виждате подутини на корема си. Не забравяйте да я докоснете, за да покажете на бебето, че сте там!

ВАШЕТО ТЯЛО

Въпреки, че вашето тяло върши своята работа почти на автопилот, все още има няколко неща, за които трябва да се погрижите. Ако все още не сте го направили, обсъдете с вашия гинеколог при следващия ви преглед как и къде искате да раждате. Болниците обикновено предлагат информационни срещи за бъдещите родители, за да можете да си създадете впечатление за медицинското заведение. Това може да ви помогне и да направи решението по-лесно!

ХРАНЕНЕ

Месо или риба? Ако нямате проблем с теглото, можете да ядете почти всичко. Уверете се, че се храните разнообразно и балансирано и се наслаждавайте (стига да знаете, че тези храни са добре за консумиране, докато сте бременна). Ако трябва да контролирате теглото си, изберете по-леко месо като заек, птици без кожа, и чисти червени меса. Ако харесвате риба, купете си, дори и да са мастни. Тези мазнини съдържат незаменими мастни киселини и са от съществено значение за развитието на мозъка на вашето бебе. Както вече казахме, просто не забравяйте да разнообразявате видовете риба. Малките риби, като сардини и скумрия, съдържат по-малко живак, отколкото големите, като например сьомга или риба тон. Ключовата дума е количество. Общо 120 до 150 грама на ден животински протеин е достатъчно, за да отговори на вашите нужди.

СЪВЕТИ

Ура! Вие сте в средата на вашата бременност. Поздравления! Разбира се, както всички бъдещи майки, имате много въпроси без отговор - например, какво се случва от този момент нататък. Ето защо си заслужава да отидете на училище за бременни. Знаейки за по-детайлно за нещата, които се случва във и около вас ще ви помогне да бъдете по-сигурна в себе си. Разговорът с други майки и родители също е особено полезен.

TEST

Присъединете се към Nestlé Baby Club

MVP Logo

Открийте предимствата на членството в Nestlé Baby Club

  • Супер-големи-спестявания

    Aпликации

    Наслади се на всички наши инструменти за родителство на едно място.

  • Супер големи спестявания

    Изпробвайте практически апликации

  • Експертни-идеи-и-съвети

    Експертни идеи и съвети

    Получете бързо помощ и отговори на вашите въпроси

  • xраненето-на-детето

    Храненето на детето

    Научете повече за храненето на детето