Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
сподели този Статия
X

След захранване - периодът на разнообразяване на детското меню

(0 отзиви)

Преминаването към твърда храна е изключително важен момент за вашето бебе.

петък, март 16, 2018

След 6-месечна възраст, хранителните нужди на бебето изискват въвеждането на допълнителна храна, освен кърмата и преходното мляко. Тъй като стомахчето му е все още много малко, то ще може да приема малки количества храна, която трябва да е много хранителна.

Захранването на бебето започва с добре пюрирани храни (с консистенция, наподобяваща добре разбито кисело мляко) и до към 8-месечната възраст на детето, трябва да достигнат по-плътна консистенция, с наличие на малки парченца от съставките.


През този период СЗО препоръчва редуването на месни с безмесни пюрета.


Месото е изключително полезен хранителен продукт, поради високото съдържание на пълноценен животински белтък. С месото се осигуряват и нужните количества Фосфор, Калций, Желязо, Магнезий, Цинк и протеини*. Също така, месото съдържа незаменими аминокиселини, които се набавят единствено с храната.


Разбира се, разнообразното хранене, предполага в менюто на детето да има и безмесни храни, които също могат да бъдат добре балансирани, за оптимален прием на протеини, мазнини и лесно разградими въглехидрати. Зеленчуците са незаменим източник на важни хранителни вещества, които регулират храносмилателната система. Те съдържат различни витамини, някои от които са: Витамин A, който се набавя от морковите, тиквичките и граха - за оптимален растеж и развитие на зрението. Витамин B1, B2, B3, B6, съдържащи се в картофите и доматите, които отговарят за правилното функциониране на нервната и мускулната система. Витамин C, съдържащ се в магданоза и карфиола - за здрава имунна система, устойчивост срещу инфекции и максимално усвояване на желязото от организма.


Зеленчуците са нискокалорични, затова към тях се прибавят въглехидрати като ориз, картофи, паста. Оризът е лесно усвоима храна, богата на протеини и фибри, важни за оптималното храносмилане, витамини от група B, Фолиева киселина, Желязо и Цинк. Пастата и спагетите (Макаронените изделия), са богати на нишесте, което е основен източник на енергия за малчуганите.

 

*протеини=белтъчини

 

Прочетете повече

Присъединете се към клуб "Моите първи 1000 дни"

Съвети за родители само на един клик!

  • Научете повече за храненето на детето
  • Изпробвайте практически апликации
  • Получете бързо помощ и отговори на вашите въпроси

Нека да започнем!

Отзиви за статията

0 отзиви