Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
сподели този MPI List
X
Kak da se oturvem ot maichinata vina

Тормози Ви чувство за майчина вина? Ето как да прогоните лошите мисли

Как да се отървем от майчината вина

Уморена сте да се борите срещу чувството за майчина вина? Напълно нормално е, но и доста стресиращо, ако сте под влиянието на силни емоции като нова майка. Ето 5 класически примера и идеи, с които завинаги да прогоните мислите за родителската вина. 

назад

1. Нямате създадена емоционална връзка с бебето 

Може да отнеме седмици или месеци, докато започнете да изпитвате привързаност към Вашето бебе. Не се тревожете за това и не се чувствайте виновна. Ще се случи съвсем естествено с времето. Наслаждавайте се на контакта “кожа до кожа” и бебешкия масаж. Пеенето и лекото полюляване на бебето също имат ефект.  

2. Натиск за кърмене 

Когато става въпрос за кърмене или хранене на бебето с мляко за кърмачета, чувството за вина присъства много често. Дали се чувствате виновна, защото не сте кърмила, защото давате мляко за кърмачета или изпитвате вина, защото сте спрели да кърмите, дори да имате чувството, че това, че не кърмите бебето си е провал, можете да го преодолеете. Важното е да се чувствате спокойна и щастлива майка и бебето Ви да е нахранено. Сами изберете кое е най-правилното във Вашата ситуация. Световната Здравна Организация препоръчва ексклузивното кърмене през първите шест месеца, но ако това не е опция за Вас, бебето Ви може да си набави необходимите хранителни вещества от мляко за кърмачета. Консултирайте се с Вашия лекар преди да решите да използвате заместител на майчината кърма. 

3. Вината на работещата майка 

Осъвместяването на работата и домашните задължения е трудно за всяка майка, затова е нормално да изпитвате вина. Когато разглеждате варианти за записване на ясла, доверете се на майчинския си инстинкт и изберете подходящата за Вас и Вашето бебе. Разпределете домашните задължения между Вас и партньора Ви или помолете близък или приятел да Ви помогне. По този начин, когато се приберете у дома, ще можете да се насладите на прегръдките и времето за баня, вместо да се опитвате да бъдете “Супер жена”. Вижте нашите съвети при връщане на работа след раждане, за да подпомогнете баланса си.

4. Грижи за себе си след раждането   

Ще ви разкрием една тайна: напълно нормално е да си мислите “Имам нужда от почивка като майка!”. Отделете време за себе си. Ако понякога избирате себе си пред бебето, не го приемайте като егоизъм. Тренирайте, излизайте с приятели и предвидете време само за Вас и партньора Ви. Колкото по-отпочинала и спокойна се чувствате, толкова по-щастлива и енергична ще сте.  

5. Митът за перфектната майка 

Нека го изясним: перфектната майка не съществува. Да, можете да правите планове, докато сте бременна и да си представяте живота с бебе и майчинството. Но никога не можете да сте напълно подготвена за реалността. Всяка майка изпитва трудности, затова не се чувствайте виновна, ако нещата не се развиват, така както сте очаквали. Игнорирайте “розовия” живот в социалните мрежи и ще се чувствате много по-добре със семейството си. 

Търсене

Все още ли не намирате това,
което търсите?

Пробвайте нашите нови възможности за търсене, ние винаги имаме нещо ново за теб.