Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
сподели този MPI List
X
Kak da se spravim s rodilnata tuga

Как да се справим с родилната тъга

След като бебето се роди, става все трудно да си обръщате внимание. Но щастливата и спокойна майка означава щастливо бебе. Ето някои неща, които можете да направите, за да облекчите родилната тъга или следродилната тревожност. 

назад
  • Поговорете с близки или приятели, ако мислите, че изпитвате родилна тъга. При повечето жени поне един симптом се появява веднага след раждането. Родилната тъга се предизвиква най-вече от промяната в хормоналните нива, стреса, изолацията, липсата на сън, умората. Изразява се в резки промени в настроението, плач без причина, силна емоционалност и страх. 
  • Родилната тъга е напълно нормално явление, но ако симптомите Ви не изчезнат след 2-3 седмици или дори се влошат, може би страдате от следродилна депресия. Вижте повече за разликата между родилната тъга и следродилната депресия. 
  • Поговорете си с други хора, наскоро станали родители за първи път. Много е вероятно те да преживяват нещо подобно.  
  • Има много групи и форуми за майчинство, където можете да се запознаете с родители със същите проблеми.  
  • Потърсете тематични групи или общности или други места, в които се чувствате спокойни.  
  • Опитайте различни активности или курсове за майки с бебета, за да се запознаете с други родители. Можете също да проверите за подходящи мобилни приложения. 
  • Ако се чувствате самотна, прочетете нашия списък с 10 неща, които можете да правите заедно с бебето си и ще Ви носят удовлетворение.
  • Пробвайте различни мобилни приложения за релакс и медитация.  
  • Помислете дали да не е добре да се обърнете към специалист, който да Ви помогне. Помолете Вашия лекар за съвет или препоръка. 
  • Бъдете активни. Изненадващо е колко може да повлияе една дори кратка тренировка на настроението Ви. 
  • Хранете се здравословно и балансирано.  
  • Освен дневната доза слънчеви лъчи, старайте се да приемате и до 0.01 mg Витамин D.   
  • Отделяйте по няколко минути на ден за себе си – направете си косата, гримирайте се – това наистина ще повлияе на настроението Ви. 
  • Водете си дневник на настроенията. Така ще можете да проследите кое Ви кара да се чувствате добре и кое - не.  
  • Не бъдете твърде строги към себе си. Не е задължително да сте перфектни във всичко което правите, важното е да се стараете.  
  • Обърнете се към близките и приятелите си за помощ. Поемането от тях на някои от домашните Ви задачи може значително да Ви облекчи.
Търсене

Все още ли не намирате това,
което търсите?

Пробвайте нашите нови възможности за търсене, ние винаги имаме нещо ново за теб.