MyFeed Personalized Content
0 - 6 mесеца
Статии
Add this post to favorites

Как да се справим с родилната тъга

След като бебето се роди, става все трудно да си обръщате внимание. Но щастливата и спокойна майка означава щастливо бебе. Ето някои неща, които можете да направите, за да облекчите родилната тъга или следродилната тревожност. 

2минути Прочети Февр. 4, 2021
  • Поговорете с близки или приятели, ако мислите, че изпитвате родилна тъга. При повечето жени поне един симптом се появява веднага след раждането. Родилната тъга се предизвиква най-вече от промяната в хормоналните нива, стреса, изолацията, липсата на сън, умората. Изразява се в резки промени в настроението, плач без причина, силна емоционалност и страх. 
  • Родилната тъга е напълно нормално явление, но ако симптомите Ви не изчезнат след 2-3 седмици или дори се влошат, може би страдате от следродилна депресия. Вижте повече за разликата между родилната тъга и следродилната депресия. 
  • Поговорете си с други хора, наскоро станали родители за първи път. Много е вероятно те да преживяват нещо подобно.  
  • Има много групи и форуми за майчинство, където можете да се запознаете с родители със същите проблеми.  
  • Потърсете тематични групи или общности или други места, в които се чувствате спокойни.  
  • Опитайте различни активности или курсове за майки с бебета, за да се запознаете с други родители. Можете също да проверите за подходящи мобилни приложения. 
  • Ако се чувствате самотна, прочетете нашия списък с 10 неща, които можете да правите заедно с бебето си и ще Ви носят удовлетворение.
  • Пробвайте различни мобилни приложения за релакс и медитация.  
  • Помислете дали да не е добре да се обърнете към специалист, който да Ви помогне. Помолете Вашия лекар за съвет или препоръка. 
  • Бъдете активни. Изненадващо е колко може да повлияе една дори кратка тренировка на настроението Ви. 
  • Хранете се здравословно и балансирано.  
  • Освен дневната доза слънчеви лъчи, старайте се да приемате и до 0.01 mg Витамин D.   
  • Отделяйте по няколко минути на ден за себе си – направете си косата, гримирайте се – това наистина ще повлияе на настроението Ви. 
  • Водете си дневник на настроенията. Така ще можете да проследите кое Ви кара да се чувствате добре и кое - не.  
  • Не бъдете твърде строги към себе си. Не е задължително да сте перфектни във всичко което правите, важното е да се стараете.  
  • Обърнете се към близките и приятелите си за помощ. Поемането от тях на някои от домашните Ви задачи може значително да Ви облекчи.

Присъединете се към Nestlé Baby Club

MVP Logo

Открийте предимствата на членството в Nestlé Baby Club

  • Супер-големи-спестявания

    Aпликации

    Наслади се на всички наши инструменти за родителство на едно място.

  • Супер големи спестявания

    Изпробвайте практически апликации

  • Експертни-идеи-и-съвети

    Експертни идеи и съвети

    Получете бързо помощ и отговори на вашите въпроси

  • xраненето-на-детето

    Храненето на детето

    Научете повече за храненето на детето