Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
сподели този MPI List
X
плодове и зеленчуци на маса

Какво включва здравословната диета за кърмещи майки?

Ако в момента кърмите, здравословната диета за кърмещи майки е важна, тъй като се отразява както на Вашето бебе, така и на Вас. Вижте нашите съвети какво да не ядете, докато кърмите и какво да ядете, докато кърмите.  

назад
  • Осигурявайте си балансирано хранене, с много фибри. 
  • Старайте се да приемате поне 5 порции плодове на ден и 7 порции дневно зеленчуци. Имайте предвид, че 1 порция плодове може да бъде и много малък банан, шепа малини или чепка грозде. Една порция зеленчуци може  да бъде половин чаша сготвени броколи или домати от консерва, или 1 чаша сурови зеленчуци, например моркови. 
  • Ограничете приема на кофеин докато кърмите, тъй като може да попречи на съня на бебето. 
  • По-добре е да избягвате пиенето на алкохол, докато кърмите.  
  • Ако кърмите ексклузивно, ще имате нужда от 330 допълнителни калории здравословна храна дневно за първите 6 месеца.  
  • Старайте се да си подсигурявате достатъчно порции зърнени храни дневно. Например: 1 порция = 1 филия пълнозърнест хляб, ⅓ чаша варен ориз или ¾ чаша готово за консумация неподсладено мюсли. 
  • Пийте 6-8 чаши течности дневно - най-добре вода. Добре е да имате чаша с вода под ръка, докато кърмите. 
  • Старайте се да приемате храни, богати на протеин за деня. Например нетлъсто месо, като пилешко, заешко и др., също така яйца, ядки, семена и различни бобови култури, които са добър източник на желязо. Например, 1 порция може да бъде 30 грама месо, риба, пилешко месо или 1 яйце. 
  • Приемайте 4 порции млечни продукти или подходящи растителни заместители, за да си осигурите нужните количества калций и протеин. Една порция може да е чаша прясно или кисело мляко.  
  • Можете да приемате хранителни добавки при кърмене, които съдържат 10 микрограма Витамин D. Консултирайте се с Вашия лекар за съвет. 
  • Избягвайте яденето на риба с високо съдържание на живак като, например, акула, риба меч и марлин.  
  • Мазните риби като скумрия и сьомга са добър избор, но опитайте да не ги консумирате повече от 2 пъти седмично. 
  • Преди да си легнете, пригответе си няколко здравословни закуски, за да имате под ръка, когато ставате за нощните грижи около бебето. 
  • Направете нашия тест за кърмещи майки, за да проверите хранителните си навици.
Търсене

Все още ли не намирате това,
което търсите?

Пробвайте нашите нови възможности за търсене, ние винаги имаме нещо ново за теб.