Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
сподели този MPI List
X
Zdravoslovno khranene na malkoto dete

Как да осигурим здравословно хранене на малкото дете

Здравословното хранене на малкото дете е основополагащо за неговите хранителни навици през целия живот. Ето няколко базисни правила за най-подходящите храни за детето. 

назад
  • Избягвайте храни с твърде много захар, сол или наситени мазнини. 
  • Предлагайте разнообразни храни, за да тренирате вкусовите рецептори на Вашето дете. 
  • 2-3 порции мляко и млечни продукти на ден (или подходящи заместители на растителна основа). 
  • 5-7 порции на ден плодове и зеленчуци. Могат да бъдат пресни, замразени, сурови, варени, от консерва, изцедени на сок или дори сушени. 
  • 2-3 порции нетлъсто месо за деца на ден или риба, или алтернативен растителен протеин. 
  • 3-4 порции на ден въглехидрати с високо съдържание на нишесте. Предлагайте ги в малки порции, тъй като въглехидратите засищат. 
  • Не забравяйте, че порциите за малкото дете трябва да бъдат много по-малки, отколкото за възрастните. Порция хляб за двегодишно дете е около половин филия, а порция месо е около 30 гр - около ⅓ от дланта Ви. 
  • Давайте на детето повече храна, ако Ви показва, че е гладно. Но не препълвайте чинията му още в началото. 
  • Избирайте ненаситени мазнини с растителен произход (рапица или зехтин) вместо храни, пържени в транс- или наситени мазнини, като пилешки хапки и пържени картофи. 
  • Съобразете размера и текстурата, когато сервирате - целите моркови и гроздови зърна крият риск от задавяне. Гроздето трябва да бъде нарязано наполовина, а морковите да бъдат добре сготвени и нарязани на хапки. 
  • Децата растат и изразходват много енергия. Давайте на детето си по 1-2 здравословни закуски на ден. 
  • 6-8 напитки на ден – вода, млечна напитка за малки деца или неподсладено мляко (или алтернативи на растителна основа като соево или оризово мляко) са най-подходящи. Избягвайте газираните напитки и тези подсладени със захар. 
  • Някои здравни власти препоръчват допълнителния прием на Витамин D от бебета и малки деца, тъй като те трудно могат да си набавят необходимите количества от слънцето и храната. Консултирайте се с Вашия лекар за повече информация.  
  • Ако усещате, че детето Ви е злоядо, нашите съвети може да са Ви от полза.
Търсене

Все още ли не намирате това,
което търсите?

Пробвайте нашите нови възможности за търсене, ние винаги имаме нещо ново за теб.